25 Μαρ 2012

ΟΙ αστοί τρομάξανε και κάστρα φτιάξανε...Του Στέλιου Κούλογλου


Σπάνια η παγκόσμια ιστορία έχει να προσφέρει σκηνές, όπως αυτές της  χθεσινής Αθήνας, όπου αντί να παρελάσουν μαθητές, πρωταγωνίστησαν τα ΜΑΤ και εκατοντάδες ασφαλίτες, με διαταγή να παριστάνουν και τους θεατές που χειροκροτούν. Ισως να  υπάρχει κάποιο προηγούμενο σε καμιά λατινοαμερικάνικη μπανανία, λίγο πριν η λαομίσητη τοπική χούντα αντικατασταθεί από κάποια άλλη.  Γιατί στην πραγματικότητα σε δικτατορίες και αντιδημοκρατικές εκτροπές παραπέμπουν τα χωρίς προηγούμενο. δρακόντια μέτρα ασφαλείας και το όλο σκηνικό. 
Η προεκλογική περίοδος, αν τελικώς ο κ. Σόιμπλε πεισθεί να γίνουν οι εκλογές, αρχίζει με τις,.. καλύτερες προϋποθέσεις. Οι υποστηρικτές του κυβερνητικού συνασπισμού και των μνημονίων δεν τολμούν να εμφανιστούν όχι σε καφενείο, σ αλλά ούτε καν σε παρελάσεις.  Αν όλα αυτά συμβαίνουν πριν τα νέα επαχθή μέτρα του Ιουνίου, άραγε πως σκέπτονται οι επίδοξοι νικητές των εκλογών να αντιμετωπίσουν την παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου; Κλεισμένοι στα κάστρα;
Ο αγώνας για την εξουσία μεταξύ αυτών που κυβερνούν και αυτών που κυβερνώνται,  είναι πάντοτε ένας διαγωνισμός φόβου, ένα διαρκές ερώτημα για το ποιος φοβάται ποιόν. Οι κυβερνώντες μπορούν να κυβερνούν όσο οι αντίπαλοι τους, τούς φοβούνται.  Οταν η εικόνα αντιστρέφεται, τα πράγματα έχουν φτάσει σε οριακό σημείο..
Πηγή: tvxs.gr

Βρέθηκε ιαπωνικό αλιευτικό ένα χρόνο μετά το τσουνάμι



Ένα χρόνο μετά διέσχισε όλο τον Ειρηνικό ωκεανό και βρέθηκε στα ανοιχτά των ακτών του Καναδά. Πρόκειται για ένα μεγάλο ιαπωνικό αλιευτικό που είχε παρασυρθεί από το τσουνάμι που είχε πλήξει την Ιαπωνία.
Το αλιευτικό μήκους 65 μέτρων που είναι σκουριασμένο αλλά δεν φαίνεται να έχει μεγάλες φθορές βρέθηκε 1500 χιλιόμετρα βόρεια του Βανκούβερ.
Ερευνητές υποστηρίζουν ότι πολλά από τα συντρίμμια της Ιαπωνίας, σπρωγμένα από τα υποθαλάσσια ρεύματα, μπορεί να φτάσουν στις δυτικές ακτές των ΗΠΑ στις αρχές του 2014


Πηγή: koutipandoras.gr

Το ρομπότ-μαξιλάρι ενάντια στο ροχαλητό και στην άπνοια



Τη δική τους λύση στο ροχαλητό, που είναι επικίνδυνο όχι μόνος για τις σχέσεις, αλλά και για την υγεία, έδωσαν Ιάπωνες επιστήμονες δημιουργώντας ρομποτικό αρκουδάκι που γυρίζει το κεφάλι εκείνου που ροχαλίζει ώστε όχι μόνο να σταματήσει, αλλά και να ανοίξουν οι αεραγωγοί του.
Ο Τζουκουσούι Καν (Βαθύς Υπνος) λειτουργεί ως μαξιλάρι κι έχει ενσωματωμένο μικρόφωνο, ώστε μόλις ανιχνευτεί δυνατό ροχαλητό, αμέσως ένα πόδι του φτάνει μέχρι το κεφάλι του κοιμισμένου για να το γυρίσει απαλά στο πλάι. Η κίνηση αυτή βοηθάει τους πάσχοντες από άπνοια να μισοξυπνήσουν ώστε να αλλάξουν θέση και να πάρουν αναπνοή. Το νέο ρομπότ, που παρουσιάστηκε στο Διεθνές Σαλόνι Ρομποτικής στην Ιαπωνία, στοχεύει κυρίως σε άτομα στα οποία μειώνονται τα επίπεδα οξυγόνου στο αίμα εξαιτίας της δυσκολίας στην αναπνοή.

Γι’ αυτό η συσκευή συνοδεύεται από θήκη όπου μπαίνει το χέρι εκείνου που ροχαλίζει. Διαθέτει αισθητήρα ο οποίος ενεργοποιείται όταν τα επίπεδα οξυγόνου στο αίμα πέφτουν.

Στέλνει σήμα στο αρκουδάκι-μαξιλάρι, ώστε να κινήσει το κεφάλι του χρήστη. Το αρκουδάκι δεν έχει ακόμα κυκλοφορήσει στην αγορά. Υπομονή λίγο καιρό.



Πηγή: ygeianews.gr

Τα φυτά «θυμούνται» την ξηρασία – Έρευνα γεννά ελπίδες για ανθεκτικές καλλιέργειες



Τα φυτά που στο παρελθόν βίωσαν εκτεταμένες περιόδους ξηρασίας μαθαίνουν, χάρη στις αναμνήσεις και τις εμπειρίες τους, πώς να ανταπεξέλθουν σε αντίστοιχες πιέσεις στο μέλλον.
Αυτό προκύπτει από νέα επιστημονική μελέτη του πανεπιστημίου της Νεμπράσκα, που θα μπορούσε να συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη καλλιεργειών, ιδιαιτέρως ανθεκτικών σε φαινόμενα ξηρασίας.
Η έρευνα επιβεβαιώνει επίσης τις συμβουλές κηπουρών, που υποστηρίζουν ότι είναι προτιμότερο να μην ποτίσουμε ένα φυτό λίγες ημέρες πριν τη μεταφύτευση έτσι ώστε να αυξηθεί η ανθεκτικότητά  πριν την ένταξή του στο νέο περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της έρευνας, οι επιστήμονες χώρισαν φυτά του είδους «Arabidopsis» σε δυο κατηγορίες.
Τα φυτά της μιας κατηγορίας ποτίζονταν κανονικά, ενώ τα φυτά της άλλης κατηγορίας δεν ποτίζονταν με αποτέλεσμα να υποστούν πιέσεις.
Έπειτα οι επιστήμονες μελέτησαν τις αντιδράσεις των φυτών και, όπως διαπίστωσαν, τα φυτά που στο πλαίσιο της έρευνας δεν ποτίστηκαν, την επόμενη φορά που έμειναν χωρίς νερό κατάφεραν να ανταπεξέλθουν στις πιέσεις και να ανακάμψουν πολύ γρήγορα.
Αντίθετα, τα φυτά που δεν «εκπαιδεύτηκαν» σε συνθήκες ξηρασίας όταν έμειναν απότιστα μαράθηκαν σε σύντομο χρονικό διάστημα και το φύλλωμα έχασε το νερό του πολύ πιο γρήγορα συγκριτικά με τα «εκπαιδευμένα» φυτά.
«Τα φυτά θυμούνται τις πιέσεις της αφυδάτωσης. Αυτό τα βοηθά να επιβιώνουν σε συνθήκες ξηρασίας στο μέλλον ή να ανταπεξέρχονται σε καταστάσεις όπως η μεταφύτευση», ανέφερε ο ερευνητής Michael Fromm, από το Πανεπιστήμιο της Νεμπράσκα, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της μελέτης.

Πηγή: econews.gr

Το MIT επαναφέρει τις υπερηχητικές πτήσεις



Το 2003 ήταν ένα έτος σταθμός για τις υπερατλαντικές πτήσεις καθώς εκείνη τη χρονιά αποσύρθηκε το Κονκόρντ. Σύμβολο πολυτέλειας για πολλούς αλλά ταυτόχρονα και τεχνολογικό θαύμα, ήταν το μόνο εμπορικό αεροπλάνο που ταξίδευε με ταχύτητα μεγαλήτερη του ήχου. Παρόλα αυτά το MIT δίνει κάποιες ελπίδες ότι οι υπερηχητικές εμπορικές πτήσεις θα επανέλθουν.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα σχέδιο του Πανεπιστημίου, το οποίο αφορά ένα διπλάνο ή διπτέρυγο αεροπλάνο, αεροσκάφος, δηλαδή, που διαθέτει δύο φτερά σε κάθε πλευρά. Το πρωτότυπο αεροπλάνο το έχουν ονομάσει χαρακτηριστικά «biplane».

Οι ερευνητές του MIT, χρησιμοποιώντας ψηφιακά μοντέλα στον υπολογιστή, έχουν δοκιμάσει το πρωτότυπο διπτέρυγο και διαπίστωσαν ότι προκαλεί αρκετά μειωμένη ηχορύπανση (sonic boom, στη γλώσσα της αεροναυπηγικής) και κυρίως χρειάζεται λιγότερα καύσιμα.

«Το sonic boom είναι τα κρουστικά κύματα που προκαλούνται από τα υπερηχητικά αεροπλάνα. Ο ήχος μοιάζει με εκείνον του πυροβολισμού. Η ηχορύπανση ήταν ένας από τους βασικούς λόγους που σταμάτησε η κυκλοφορία τους», αναφέρει ο ερευνητής του MIT, Qiqi Wang.

Το Κονκόρντ μετέφερε επιβάτες από τη Νέα Υόρκη στο Παρίσι, με διάρκεια πτήσης μόλις τρεισήμισι ωρών.

Με το πέρασμα του χρόνου, τόσο τα ακριβά εισιτήρια, το υψηλό κόστος των καυσίμων, ο περιορισμένος αριθμός θέσεων, όσο και οι αμέτρητες διαμαρτυρίες για την ανυπόφορη ηχορύπανση, ήταν οι λόγοι που οδήγησαν στην απόσυρση των υπερηχητικών τζετ.

Ο Wang και οι συνεργάτες του σχεδίασαν ένα αεροπλάνο με δύο φτερά σε κάθε πλευρά, το ένα τοποθετημένο πάνω στο άλλο, και ευελπιστούν πως αυτή η καινοτομία θα εκμηδενίσει τα κρουστικά κύματα.

Να σημειώσουμε ότι η αρχική ιδέα ανήκει στον Γερμανό μηχανικό, Adolf Busemann. Τη δεκαετία του 1950, ο Busemann είχε σχεδιάσει ένα από τα πρώτα διπτέρυγα, τα οποία καταργούσαν ουσιαστικά τα κρουστικά κύματα σε υπερηχητικές ταχύτητες.

Η ερευνητική ομάδα του MIT δοκίμασε 700 διαφορετικές παραλλαγές στη τοποθέτηση των φτερών και σε δεκάδες διαφορετικές ταχύτητες. Τελικά κατέληξαν στο σχέδιο που παρουσιάζεται στη παρακάτω εικόνα, το οποίο επιτρέπει στον αέρα να ρέει, μειώνοντας στο ήμισυ την οπισθέλκουσα των συμβατικών υπερηχητικών αεροσκαφών, όπως του Κονκόρντ.

Κανονικά, όταν ένα συμβατικό τζετ πλησιάζει τη ταχύτητα του ήχου, ο αέρας αρχίζει να συμπιέζει το μπροστινό και οπίσθιο μέρος του αεροπλάνου.

Καθώς το αεροπλάνο φτάνει και ξεπερνάει την ταχύτητα του ήχου (Mach 1), η απότομη αύξηση στη πίεση του αέρα προκαλεί δύο τεράστια κρουστικά κύματα, τα οποία ακτινοβολούν στα δύο άκρα του αεροσκάφους και παράγεται μια τεράστια ηχητική έκρηξη.


Πηγή: proho.gr

ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ