17 Μαΐ 2012

Άνθρωπος ζει με 50 παραπάνω κόκκαλα


Μπορεί ένας μέσος ενήλικας να μετρά κατά μέσο όρο 206 κόκαλα στο σώμα του, όμως ο Dan Aziere από το Κονέκτικατ έχει 50 κόκαλα παραπάνω.
Ο Dan πάσχει από την νόσο των πολλαπλών εξοστώσεων, δηλαδή μια σπάνια γενετική ανωμαλία, εξαιτίας της οποίας καλοήθεις όγκοι αναπτύσσονται από την επιφάνεια των οστών σε ολόκληρο το σώμα του. Από την ηλικία των 5 ετών έχει υποβληθεί σε 19 συνολικά εγχειρήσεις για να μπορέσει να αφαιρέσει 42 κόκαλα που του περίσσευαν. Πολλά από αυτά τα κόκκαλα βρισκόταν στα πόδια, στους ώμους, στους αγκώνες, στα γόνατα, την πλάτη, το στήθος και αλλού. Το μέγεθος παραπανίσιων οστών ποικίλει, καθώς άλλα έχουν το μέγεθος μιας μικρής γόμας και άλλα ξεπερνούν τα πέντε εκατοστά.
Ο Dan κληρονόμησε την γενετική διαταραχή από την μητέρα του, ωστόσο εντοπίστηκε και στον πατέρα του σε πιο ήπια μορφή, ενώ σε μια από τις πολλές εγχειρήσεις κατά τη διάρκεια της εφηβείας του έμεινε παράλυτος στα κάτω άκρα. Μέχρι και σήμερα δεν νιώθει την μισή άκρη του ενός ποδιού του.
Όμως ο Dan δεν δείχνει να πτοείται: «Παλαιότερα κατηγορούσα τον Θεό γιατί άφησε να μου συμβεί αυτό. Μια μέρα όμως ξύπνησα και συνειδητοποίησα ότι είμαι ζωντανός. Στην ζωή μου πιστεύω ότι τα πράγματα μπορούνε πάντα να πάνε και χειρότερα. Μπορώ να κάνω σχεδόν όσα και οι άλλοι άνθρωποι. Όσο είναι δίπλα μου η οικογένεια μου μπορώ να καταφέρω τα πάντα» .
Ενδεικτικά, από τη νόσο των πολλαπλών εξοστώσεων πάσχουν πάνω από 1600 οικογένειες σε 57 χώρες ανά ολόκληρο τον κόσμο. Δεκατέσσερις από αυτές ζουν στο Κονέκτικατ.


Πηγή: ygeianews.gr

Guardian: «Ένα τρισ. δολάρια θα κοστίσει η έξοδος της Ελλάδας από την Ευρωζώνη»


H Ελλάδα παραμένει στο επίκεντρο του διεθνή τύπου τόσο στην Ευρώπη όσο στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το πρωτοσέλιδο του βρετανικού Guardian με φωτογραφία τις καρυάτιδες του Παρθενώνα έχει τίτλο 1 τρισεκατομμύριο δολλάριο το κόστος της εξόδου της Ελλάδας από την ευρωζώνη και υπότιτλο οι κυβερνήσεις προετοιμάζονται για τα χειρότερα, τεράστιο το κόστος μιας πιθανής εξόδου της Ελλάδας από την ευρωζώνη.
Τη συζήτηση πυροδότησαν η δήλωση του Σερ Μέρβιν Κινγκ, πρόεδρος της Τράπεζας της Αγγλίας που είπε ότι η Ευρώπη «κατασπαράσσει τον εαυτό της» και οι πληροφορίες ότι η Βρετανική κυβέρνηση λαμβάνει έκτακτα μέτρα για την περίπτωση της εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ.
Δηλώσεις για το θέμα έκαναν πολλοί Ευρωπαίοι πρωθυπουργοί και τεχνοκράτες με κοινή συνισταμένη ότι η Ευρώπη οφείλει να σκύψει με προσοχή πάνω στη δημοσιονομική κρίση που απειλεί να τινάξει στον αέρα το Ευρωπαϊκό οικοδόμημα.
Ο πρωθυπουργός της Αγγλίας Ντέιβιντ Κάμερον λίγο πριν αποχωρήσει για τη σύσκεψη των G8 δήλωσε: «Είτε η Ευρώπη θα έχει μια αφοσιωμένη, σταθερή, επιτυχημένη Ευρωζώνη με ένα αποτελεσματικό τείχος προστασίας, καθώς κεφαλαιοποιούνται και ρυθμίζονται οι τράπεζες, ένα σύστημα δημοσιονομικής κατανομής των βαρών, και υποστηρικτική νομισματική πολιτική σε ολόκληρη την Ευρωζώνη, ή είμαστε σε άγνωστο έδαφος το οποίο κρύβει τεράστιους κινδύνους για όλους».
Την ανησυχία του εξέφρασε και ο πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα λέγοντας ότι απειλείται η έυθραστη ανάκαμψη της αμερικανικής οικονομίας.
Οι Financial Times, επικαλούμενοι πηγές στην Αθήνα αναφέρουν ότι οι Έλληνες καταθέτες απέσυραν περίπου 1,2 δισ. ευρώ από τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς τη Δευτέρα και την Τρίτη. Έλληνες και Ευρωπαίοι αξιωματούχοι επιμένουν, πάντως, ότι δεν υπάρχει εγκατάλειψη των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων της χώρας σε πλήρη κλίμακα.
«Φόβος και σύγχυση κυβερνούν, καθώς η Ελλάδα έρχεται αντιμέτωπη με ένα αβέβαιο μέλλον» είναι ο τίτλος ρεπορτάζ του CNN.
«Σύγχυση, φόβος, απογοήτευση: τα συναισθήματα είναι έντονα στους Έλληνες πολίτες, καθώς αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο νέων εκλογών τον επόμενο μήνα και μεγάλη ανασφάλεια για το οικονομικό μέλλον της χώρας» αναφέρει το αμερικανικό δίκτυο.
Η ιστοσελίδα του CNN φιλοξενεί πολλά θέματα για την Ελλάδα, αναφερόμενη στις πολιτικές εξελίξεις στη χώρα, στην υπηρεσιακή κυβέρνηση, ενώ δημοσιεύει και συνέντευξη του Αλέξη Τσίπρα.
«Μια ασταθής ήπειρος – Φόβος για τη δύση του ευρώ» είναι ο τίτλος της γερμανικής εφημερίδας Die Welt.
«Τι έρχεται μετά την Ελλάδα; Οι πολίτες κάνουν επιδρομές στους λογαριασμούς τους, η Ιταλία προτίθεται να χρησιμοποιήσει στρατό κατά των πολιτών και οι επενδυτές φοβούνται για τα χρήματά τους. Στην Ευρώπη, κυριαρχεί η αβεβαιότητα» γράφει η εφημερίδα.
«Απόφαση» είναι ο τίτλος του σχολίου της γερμανικής συντηρητικής εφημερίδας Frankfurter Allgemeine Zeitung, η οποία παρατηρεί μεταξύ άλλων: «Έχουμε, λοιπόν, νέες εκλογές και είναι πιθανό να ενισχυθούν πράγματι οι ακραίες δυνάμεις. Όμως, θα πρέπει εκείνοι που έκλεισαν τις συμφωνίες με τις Βρυξέλλες να εξηγήσουν στους ψηφοφόρους τι διακυβεύεται: Όποιος ψηφίσει το κόμμα του νέου λαϊκού ήρωα Τσίπρα, αποφασίζει και για την έξοδο από την ΟΝΕ. Τελεία. Ο ηγέτης της ριζοσπαστικής Αριστεράς θέλει να συνεχίσει την πολιτική εκείνη που οδήγησε τη χώρα στην καταστροφή. Πιστεύει μάλιστα ότι μπορεί να εκβιάσει τους εταίρους της Αθήνας. Εάν για την πολιτική αυτή εξασφαλίσει τη στήριξη των ψηφοφόρων, τότε η απόφαση θα είναι δική τους. Αλλά το μάρμαρο δεν επιτρέπεται να το πληρώσουν άλλοι. Αυτό το θλιβερό παιγνίδι θα πρέπει να βρει ένα τέλος» καταλήγει η συντηρητική εφημερίδα.
Επικριτικό έναντι του ΣΥΡΙΖΑ είναι και το σχόλιο της Süddeutsche Zeitungτου Μονάχου. «Όχι, δεν είναι αριστεροί ριζοσπάστες, είναι αριστεροί λαϊκιστές, οι οποίοι υπόσχονται στο λαό ό,τι αυτός θα ήθελε, δηλαδή την επιστροφή στην άνετη Ελλάδα του χθες» παρατηρεί η εφημερίδα.
H Süddeutsche Zeitung δεν αφήνει ασχολίαστη την άκαμπτη στάση που τηρεί η Γερμανία και ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε: «Δεν θέλει να δει ο Σόιμπλε ότι εδώ και δύο χρόνια οι Έλληνες κάνουν μεν περικοπές, αλλά η συγκεκριμένη συνταγή οδηγεί τους πολίτες στην απόγνωση; [...] Ανεξαρτήτως του ποιος θα είναι ο νικητής των εκλογών στην Ελλάδα η ΕΕ και το ΔΝΤ θα πρέπει να κάνουν παραχωρήσεις στην Ελλάδα, αλλιώς η νέα κυβέρνηση δεν θα μακροημερεύσει».


Πηγή: koutipandoras.gr

Στις στέπες της Ευρασίας εξημερώθηκαν τα άλογα


Τα άλογα εξημερώθηκαν πριν 6.000 χρόνια στις στέπες της Ουκρανίας, νοτιοδυτικά της Ρωσίας και δυτικά του Καζακστάν, σύμφωνα με γενετική μελέτη.
Στη συνέχεια, όπως υποστηρίζει η μελέτη που δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «PNAS», τα ήμερα πλέον άλογα πέρασαν στην Ευρώπη και την Ασία, όπου και αναπαράχθηκαν εκ νέου με άγριες φοράδες.
Η μελέτη, που διεξήχθη από ερευνητές του πανεπιστημίου του Κέμπριτζ, φέρνει κοντά δυο αντίθετες θεωρίες σχετικά με την εξημέρωση των αλόγων, ένα θέμα που απασχολεί εδώ και πολλά χρόνια την επιστημονική κοινότητα.
Αρχαιολογικά στοιχεία υποστηρίζουν ότι τα άλογα εξημερώθηκαν στις στέπες της Ευρασίας και συγκεκριμένα σε περιοχές της Ουκρανίας, στη νοτιοδυτική Ρωσία και το δυτικό Καζακστάν.
Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι οι άνθρωποι ίππευαν τα άλογα, ενώ έπαιρναν το κρέας και το γάλα τους.
Ωστόσο, αυτά τα αρχαιολογικά στοιχεία, όπως ίχνη από γάλα αλόγου που βρέθηκαν σε αρχαία σκεύη στις στέπες της Ευρασίας, έρχονται σε αντίθεση με μελέτες που βασίζονται στο μιτοχονδριακό DNA και υποστηρίζουν ότι τα άλογα εξημερώθηκαν σε πολλές διαφορετικές περιοχές σε Ευρώπη και Ασία.
Για να λύσουν το μυστήριο οι ερευνητές του Κέμπριτζ εξέτασαν γενετικό υλικό 300 αλόγων από οχτώ χώρες της Ευρώπης και της Ασίας.
Το γενετικό υλικό χρησιμοποιήθηκε σε υπολογιστικά μοντέλα, σχεδιασμένα να εξετάσουν διαφορετικά σενάρια για την εξημέρωση των αλόγων.
Σε δηλώσεις της η Δρ. Vera Warmuth από το Τμήμα Ζωολογίας του Κέμπριτζ τόνισε: «φαίνεται ότι η εξημέρωση των αλόγων έχει τις ρίζες της στο δυτικό τμήμα των στεπών και ότι στο ταξίδι τους τα ήρεμα άλογα αναπαράχθηκαν με άγρια».
Η θεωρία εξηγεί γιατί το μιτοχονδριακό DNA, που περιλαμβάνει γονίδια τα οποία κληροδοτούνται αποκλειστικά από τη μητέρα, δείχνει ότι τα άλογα εξημερώθηκαν πολλές φορές σε πολλά διαφορετικά μέρη.
Μάλιστα όλα δείχνουν πως άγριες φοράδες εντάσσονταν σε αγέλες με ήμερα οικόσιτα άλογα, πιθανότατα επειδή τα τελευταία δεν μπορούσαν να αναπαραχθούν με ευκολία σε συνθήκες αιχμαλωσίας.


Πηγή: econews.gr

Σάντρο Μποτιτσέλι, ο σπουδαίος δάσκαλος της Αναγέννησης


Ο Σάντρο Μποτιτσέλι (Αλεσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι) ήταν από τους σπουδαιότερους ζωγράφους της Αναγέννησης, η φήμη του οποίου άρχισε να εξανεμίζεται στις αρχές του 16ου αιώνα όταν οι φιλοσοφικές ιδέες που διαπερνούσαν τα έργα του άρχισαν να εκτοπίζονται. Η αναγνώριση που έχει μέχρι σήμερα οφείλεται στην αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος για το έργο του που προέκυψε στα μέσα του 19ου αιώνα. Πέθανε σαν σήμερα, 17 Μαΐου 1519.


Τις περισσότερες πληροφορίες για τη ζωή του Μποτιτσέλι τις αντλούμε απο τη βιογραφία του Τζόρτζιο Βαζάρι κι απο επίσημα έγγραφα τις εποχής. Ο Μποτιστσέλι γεννήθηκε την 1η Μαρτίου του 1445 στη Φλωρεντία και ήταν το τελευταίο παιδί του βυρσοδέψη Μαριάνο ντι Βάνι.
Νέος δούλεψε ως χρυσοτέχνης, επάγγελμα που πολλοί ζωγράφοι της αναγέννησης ακολούθησαν στα πρώτα βήματά τους. Στα 18 του χρόνια αποφάσισε να ασχοληθεί με τη ζωγραφική. Μαθήτεψε στο πλευρό ενός απο τους διασημότερους ζωγράφους της Φλωρεντίας, του Φρά Φιλίπο Λίπι, στο Πράτο. Ο πρώτος πίνακας που φιλοτέχνησε ήταν η Προσκύνηση των Μάγων κατά την περίοδο 1465-67.
Στη συνέχεια επέστρεψε στη γενέτειρά του όπου απέκτησε δικό του εργαστήριο. Την περίοδο αυτή δέχτηκε την επιρροή του Αντρέα ντελ Βερόκιο, δασκάλου του Λεονάρντο ντα Βίντσι.
Στη δεκαετία του 1470, ο Μποτιτσέλι ολοκλήρωσε αρκετές προσωπογραφίες επιφανών μάλιστα προσωπικοτήτων της εποχής, μέσα από τις οποίες εδραιώθηκε η φήμη του. Στις σημαντικότερες από αυτές, ανήκει η Προσωπογραφία του Τζουλιάνο των Μεδίκων. O Μποτιτσέλι συνδέθηκε στενά με την οικογένεια των Μεδίκων μέσω της οποίας ήρθε σε επαφή με τις ιδέες του νεοπλατωνισμού.
Τον επόμενο χρόνο επισκέφτηκε τη Ρώμη, προσκεκλημένος του πάπα Σίξτου Δ', προκειμένου να διακοσμήσει μαζί με άλλους διακεκριμένους ζωγράφους της εποχής, τους τοίχους της Καπέλα Σιξτίνα. Ο Μποτιτσέλι φιλοτέχνησε, για το σκοπό αυτό, δύο νωπογραφίες στις οποίες απεικονίζονταν οι Πειρασμοί του Χριστού και η Εξέγερση των Εβραίων.
Επέστρεψε στη Φλωρεντία την άνοιξη του 1482 και τα επόμενα χρόνια ολοκλήρωσε αρκετά αλληγορικά έργα, με θέματα δανεισμένα από τη μυθολογία, χωρίς ωστόσο να εγκαταλείψει τις θρησκευτικές συνθέσεις. Σε αυτή την περίοδο ανήκει και ένα από τα σημαντικότερα έργα του, η Αλληγορία της Άνοιξης (La Primavera), το οποίο συμβολίζει τον ερχομό της άνοιξης και αποτελεί ένα από τα πλέον δυσερμήνευτα έργα του. Κεντρική μορφή του έργου είναι η θεά του έρωτα Αφροδίτη.
Στα μέσα της δεκαετίας του 1480 ολοκλήρωσε επίσης ένα από τα δημοφιλή έργα του, τη Γέννηση της Αφροδίτης. Ο παραγγελιοδότης εικάζεται πως ήταν η οικογένεια των Μεδίκων. Ο Μποτιτσέλι εμπνευσμένο απ' τον Όμηρο απεικονίζει τη στιγμή κατά την οποία η Αφροδίτη φθάνει στο νησί των Κυθήρων, μετά τη γέννησή της.
Ο Μποτιτσέλι ανταποκρίθηκε στην έξαρση του θρησκευτικού συναισθήματος που σημειώθηκε στη Φλωρεντία στα τέλη του 1480 με υπαίτιο τον μοναχό Τζιρόλαμο Σαβοναρόλα. Ενδεικτικό της επιρροής του Σαβοναρόλα αλλά και της θρησκευτικής έξαρσης της εποχής, είναι η Μυστική Γέννηση (1500), που φιλοτέχνησε μετά τον απαγχονισμό του Σαβοναρόλα. Πρόκειται για τον μοναδικό πίνακα που φέρει την υπογραφή του Μποτιτσέλι καθώς και την ημερομηνία ολοκλήρωσής του.
Στα τελευταία του έργα ο Μποτιτσέλι χρησιμοποίησε ένα πιο απλουστευμένο ύφος προκειμένου να μην αποσπάται η προσοχή του θεατή απο το κεντρικό θέμα εξαιτίας "περιττών" διακοσμητικών στοιχείων. Αυτό ενίσχυε και την διδακτική λειτουργία των έργων του.
Στο τέλος της ζωής του, έμεινε μακριά απ' την αγαπημένη του τέχνη εξαιτίας διάφορων ασθενειών αλλα και της αναπηρίας εξαιτίας παραμόρφωσης της πλάτης του. Πέθανε στις 17 Μαίου του 1519 και θάφτηκε στο κοιμητήριο της εκκλησίας των Αγίων Πάντων.


Πηγή: tvxs.gr

Δούρειος Ήχος

ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ